top of page

Primary

ACADEMICS

section guide

Primary

message from principal

Anastasia

Mira

S.Sos., S.Pd., M.Hum., M.M.

IMG_0050_edited.jpg

SCP Primary is a place for children from various backgrounds to ignite their will to expand knowledge, acquire skills, build good character traits and learning attitude. We put Cambridge Primary, Creative Curriculum and Indonesian National Curriculum in proportion to ensure the quality of learning process as well as its outcome. Through concept-based and project-based approach, we envision children as lifelong learners.

SD SCP merupakan tempat bagi anak-anak dari berbagai latar belakang yang dapat menghidupkan keinginan mereka dalam menambah pengetahuan, memperoleh keterampilan, membangun karakter dan sikap belajar yang baik. Kami menempatkan Cambridge Primary, Kurikulum Kreatif dan Kurikulum Nasional Indonesia secara proporsional untuk memastikan proses pembelajaran serta hasil yang berkualitas. Melalui pendekatan berbasis konsep dan berbasis proyek, kami membayangkan anak-anak sebagai pembelajar seumur hidup.

PROGRAM OVERVIEW

tinjauan program

Age Levels

  • Grade 1: 6 - 7  years

  • Grade 2: 7 - 8 years

  • Grade 3: 8 - 9 years

  • Grade 4: 9 - 10 years

  • Grade 5: 10 - 11 years

  • Grade 6: 11 - 12 years

Concept-Based Approach

Pendekatan Berbasis Konsep

​

The Concept-Based Approach allows teachers to base their instructions on concepts thus expecting children to learn more than just facts. During a concept-based unit of study, children are given many examples of concepts wherein they will be able to notice common elements. Eventually, children will form generalizations through guided discussions which are carefully planned.

Pendekatan Berbasis Konsep memberikan kesempatan bagi guru untuk memberikan perintah berdasarkan konsep-konsep sehingga anak-anak akan belajar lebih dari hanya sekedar fakta. Di dalam unit pembelajaran berbasis konsep, anak-anak diberikan banyak contoh konsep di mana mereka akan dapat melihat segala sesuatu secara umum. Pada akhirnya, anak-anak akan membentuk generalisasi melalui diskusi terpandu yang direncanakan dengan cermat.

​

Project-Based Approach

Pendekatan Berbasis Proyek

​

The Project-Based Approach seeks to engage children's minds in ways that further their understanding of their own experiences and environment. This approach often allows children to consolidate their learning on a particular topic. This is a collaborative and yet independent study with facilitated and guided project activities consisting of investigations, constructions, and exploration. 

Pendekatan Berbasis Proyek berusaha untuk melibatkan pikiran anak-anak dengan cara yang meningkatkan pemahaman mereka yang berasal dari pengalaman dan lingkungan mereka sendiri. Pendekatan ini memungkinkan anak-anak untuk mengkonsolidasikan pembelajaran mereka pada topik tertentu. Pendekatan ini merupakan pembelajaran secara kolaboratif namun independen dengan kegiatan proyek yang difasilitasi dan dipandu yang terdiri dari investigasi, konstruksi, dan eksplorasi.

​

Character Building

Pembentukan Karakter

​

Character education is one of the major concerns of Sekolah Cita Persada. The pursuit of excellence can only be achieved when there is a positive transformation in the building of character of every student. Our ideals are to reach the realisation of our philosophy.

Pendidikan karakter merupakan salah satu perhatian utama Sekolah Cita Persada. Pencapaian keunggulan hanya didapatkan melalui transformasi positif dalam pembentukan karakter setiap siswa. Cita-cita kami adalah merealisasikan filosofi kami.

COURSEWORK

SUBJECTS

CORE

  • Religion

  • Language (English, Bahasa Indonesia)

  • Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan

  • Mathematics

  • Sciences

SUPPLEMENTARY

  • Social Studies

  • Sunda Literacy

  • Physical and Health Education

  • Digital Literacy

  • Music

  • Art and Crafts

  • Mandarin

  • Pramuka

SAMPLE SCHEDULE

Circle Time/Morning Assembly

07:45 - 08:00

Math

08:00 - 08:40

Math

08:40 - 09:20

Snack/Reccess

09:20 - 10:00
Digital Literacy
10:00 - 10:40

Digital Literacy

10:40 - 11.20

Lunch

11:20 - 12.05

Science

12:05 - 12:45

Science

12:45 - 13:25

​

 
 

​

​

​

​
bottom of page